• Sonnenuntergang im Schloss Nymphenburg

Gästebuch

Einen neuen Eintrag für das Gästebuch schreiben

 
 
 
 
 
 
 
Mit * gekennzeichnete Felder sind erforderlich.
Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.
Es ist möglich, dass dein Eintrag im Gästebuch erst sichtbar ist, nachdem wir ihn überprüft haben.
Wir behalten uns vor, Einträge zu bearbeiten, zu löschen oder nicht zu veröffentlichen.
297 Einträge
[…] Ein echt Münchner Kuchen. Wir haben bereits einen Artikel über diese Spezialität geschrieben. TProbiert diese Schoko-Explosion, wenn Ihr in München seid. Zu haben gibt es den Kuchen in vielen […]
[…] in München, die man essen kann. Die Weißwurst (in dieser Form) wurde in München erfunden und wir haben darüber bereits berichtet. Probiert also Weißwürste im Restaurant, denkt aber immer daran: immer vor 12 Uhr Mittag […]
Quizzy Quizzy schrieb am 06/01/2015 um 07:33:
Ich bin euren Links gefolgt: Franz Xaver Krenkl lebte von 1780 bis 1860, war also tatsächlich zur Zeit, als Ludwig I. noch Kronprinz war, bereits Lohnkutscher.
Quizzy Quizzy schrieb am 06/01/2015 um 07:23:
Die geschilderte Begebenheit mag wohl nicht einer gewissen Wahrheit entbehren, aber da Kronprinz Ludwig bereits 1825 König wurde, wäre Krenkl damals ein 6jähriges Kind gewesen ... Herzliche Grüße Quizzy
Janina Vedder Janina Vedder schrieb am 05/01/2015 um 20:46:
Thank you, Martina, for "greeting" our UK visitors and showing the four of us Munich from a different angle. We were impressed with the vast knowledge you have of Munich and all the bits of information you offered as we walked along. We particularly enjoyed the visit to the Asam Church where you explained its history and many details that are held in the church itself. The university with the tragic fate of the Geschwister Scholl, the walk around Schwabing and its historic buildings, the Christkindlmarkt in the Englischer Garten-Chinesischer Turm, etc.etc. The weather was bitterly cold and the stop at the Münchner Freiheit Café was a welcome excuse to warm up and get to know you. Martina you are a wonderful guide - thank you for that - and we congratulate you on you very good command of the English language.
Marc Dupuis Marc Dupuis schrieb am 22/12/2014 um 13:30:
Naja, wie du sagst: jetzt is alles völlig klar. Vielen Dank. Simple, really! 😉
Marcia Fisher Marcia Fisher schrieb am 13/12/2014 um 06:59:
We enjoyed a walking tour with Sabine on Tuesday. It was very interesting and was a good way to start our time in Munich. Sabine showed and told us about some of the local places near where we are staying. Sabine gave us tips on where to go and on places to eat. (very important for us! we love our food) Sabine was able to show us a great little elevator that we would never have found that interested the boys (aged 11 and 13) It has no doors you just step on and off! A little scary at first but so very cool! I would highly recommend using Munich Greeters to see the city. Thanks Sabine for a great time! Marcia, Tim, Ben and Andrew.
Rebecca Rebecca schrieb am 11/12/2014 um 18:50:
Ich war Anfang Dezember zum ersten Mal in München und habe erst spät von den Munich greeter erfahren. Obwohl meine Anfrage zu einem Rundgang sehr kurzfristig war, habe ich Martina getroffen. Martina hat mir sehr anschaulich die Geschichte Münchens und die wichtigsten Sehenswürdigkeiten erzählt. Trotz eisiger Kälte sind die 3 Stunden Spaziergang schnell vergangen. Zum Abschluss saßen wir gemeinsam im Café Glockenspiel mit tollen Blick auf das Rathaus und den Weihnachtsmarkt. Gerne werde ich im Sommer wieder nach München reisen und bei schönem Wetter mit Martina einen Rundgang durch Schwabing machen. Vielen Dank 🙂
Karena und Winfried Schneider Karena und Winfried Schneider schrieb am 10/12/2014 um 07:44:
Danke Annette, dass Du Dir am 06.11.2014 die Zeit genommen hast uns "Deinen" Teil von Schwabing zu zeigen. Das Wetter hat ja auch einigermaßen mitgespielt. Schade nur, dass Du keine Zeit mehr auf einen Kaffee hattest.
Khoa Khoa schrieb am 24/11/2014 um 22:14:
Wenn es im Winter besonders weihnachtlich ist, dann würde ich den Wagen eher zu Hause lassen. So spart man sich die Parkgebühren und kann in Ruhe mit den Liebsten bummeln gehen. Bei dem Einkaufsstress im Dezember ist es sowieso schwierig, einen Parkplatz zu ergattern.
Christine Christine schrieb am 23/11/2014 um 17:19:
Sehr schöne Kirche!
Inge Inge schrieb am 12/11/2014 um 23:11:
Hallo Annette! Vielen Dank für die tolle Tour am 7.11.14 durch Schwabing. Wir haben viele neue Ecken in München kennengelernt. Besser hätten wir es nicht antreffen können. Danke das Du Dir die Zeit für uns genommen hast.
Mirijam Mirijam schrieb am 12/11/2014 um 08:16:
Unser Greet ist zwar schon einige Zeit her, aber noch einmal ein ganz herliches Dankeschön an Sylvia und Yvonne für einen wunderbaren Spaziergang durch die Stadt! München hat uns unglaublich gut gefallen und hat nach dem Greet einen ganz anderen Eindruck hinterlassen. Es gibt viel zu entdecken, viele schöne Anekdoten und Lieblingsplätze, die man als normaler Tourist womöglich nie wahrnehmen würde. Wir haben uns wohl gefühlt und kommen bestimmt noch einmal wieder! Dorothee und Mirijam
Melissa Fleitmann Melissa Fleitmann schrieb am 05/10/2014 um 09:32:
Hallo liebe Greeter, unser herzlicher Dank geht an Ramona die uns total nett durch die versteckten Ecken und Straßen der Maxvorstadt geführt hat.So hatten wir die Möglichkeit München mit Kinderwagen ganz individuell zu erkunden.Wir sind begeistert und würden am liebsten jeden Stadtteil mit einem Greeter kennenlernen.Ganz großes Lob an die Organisation,echt ne tolle Idee.Wir können nur jedem empfehlen München auf diese Art zu erkunden. Melissa und Christian
Quizzy Quizzy schrieb am 06/09/2014 um 20:01:
But he DID leave something in Munich though: the left bone of his shoulder is still shown in Munich's City museum. You don't believe this? Look out by yourself! http://www.sueddeutsche.de/muenchen/neu-im-stadtmuseum-typisch-muenchen-1.186075-3
Vicente Vicente schrieb am 01/09/2014 um 18:46:
Ich habe Yvonne getroffen. Sie ist wirklich nett und gut informiert, 100 % empfehlenswert. Wir haben uns Haidhausen angeschaut, ein ganz schnuckeliges Viertel. Ich bin Spanier und lerne Deutsch und Yvonne hat immer sehr klar und deutlich gesprochen, ich habe sie sehr gut verstanden. Wir haben ein sehr nettes Gespräch über deutsche Landeskunde geführt. Ich habe die Erfahrung so toll gefunden, dass ich mir überlegt habe, in meiner Stadt (Palma de Mallorca), eine Greeter Gruppe zu gründen. Danke Yvonne 🙂
Hilke Bock Hilke Bock schrieb am 13/08/2014 um 20:41:
Liebe München Greeter, meinen ganz herzlichen Dank an Yvonne für die wunderschönen Stunden die wir zusammen verbracht haben. Wir haben uns so toll unterhalten und ich habe auf sehr liebenswürdige Weise spannende Dinge über München erfahren, die in keinem Führer stehen. Genauso hätte ich mir einen idealen Greet gedacht. Wir in Hamburg sagen : komm als Fremder und geh als Freund, und genauso war es. Danke und ganz liebe Grüsse von Hilke aus Hamburg
Francisco Francisco schrieb am 27/07/2014 um 20:24:
Yesterday it was my girlfriend's 30th birthday. We wanted to do something special in Munich and celebrate it as she deserves. So we decided to go to the terrace of the Bayerischer Hof. The terrace is beautiful and the views are awe-inspiring. But the service is disastrous. The prices are clearly higher than in other bars or restaurants and for this reason we were expecting a sublime service. Well nothing is further from the truth. When we got there, we had no reservation, so we asked if they had any free table for 2. A waiter told us the terrace was fully booked, but we could sit on any table that gets available on a certain side space on the terrace. So we waited. When a table got free we sat. A waitress came to us and told us someone was already waiting for that table, so we apologized, stood up and kept on waiting. Some minutes later another table was going to get free and another couple came and took it before we could react. We were expecting the waitress to tell them that table was reserved for us, but she didn’t. I asked her to do her job and tell those customers that that table was for us, but she kept on arguing with us and tried to avoid doing her job. Instead she told us to take the next table that gets free. I got a little annoyed and I finally convinced her to do her job. She went to the table and said something to the other customers but they did not stand up and let us sit on the table that was theoretically reserved for us, which means that she didn’t do her job as she should have. She did not apply the same treatment to us as she did for the previous customer. She applied preferential treatment to the previous customer. That is unfair, rude and unprofessional. Luckily another table got free some minutes later and we could finally sit. We ordered beverages and food. The waiter brought the beverage for my girlfriend and 5 minutes later the beverage for me. As far as I understand, he should have served both beverages at the same time, especially when it comes to an exclusive restaurant. Some minutes later he brought the starter. The food was very good. The Carpaccio was fantastic. When we finished the starter, the waiter took around 20 minutes to bring us the main dishes, which I found way too long indeed. The main dishes were tasty and special. When we finished having dinner, we chatted for a while and felt like going home, so we ordered the bill. The waiter took 30 minutes to bring it. Unbelievable. He decided that picking up glasses and cleaning other tables was a priority. After 15 minutes we ordered the bill again and he said it was already ordered in an unpleasant tone. This was not true, because he was the one in charge of printing the bill at the cash. He didn’t apologize for the delay. When we finally got the bill, we paid and in order to show our dissatisfaction, we decided not to tip. At this point, the waiter did not take his chance either to apologize and he didn’t even say goodbye. The waiters from Bayerischer Hof are not professional waiters. They are arrogant students that have not received the proper training to serve customers that pay high prices for beverages and food. It is shameful that with such high prices, they do not hire more professional waiters or at least give them proper training. There should be more waiters on the terrace to reduce the time to serve customers or if you want to create an exclusive atmosphere, you should not let some many people in at the same time. That is a serious fault of the management from Bayerischer Hof. We were expecting to have a great time and an exclusive experience on Andrea’s 30th birthday at Bayerischer Hof, but it turned out to be certainly unpleasant. I have to admit that, when we have dinner at regular restaurants, we pay 1/3 of what we paid at Bayerischer Hof, they treat us a lot better and they serve us a lot faster.
Helene and Steve Gabelnick Helene and Steve Gabelnick schrieb am 17/07/2014 um 13:19:
We spent a very enjoyable three hours with Elisabeth on June 20, 2014. She guided us around the Marienplatz area and also provided much information which was helpful for our plans for the next four days in Munich. I am a Chicago Greeter and appreciate the entire Greeter Program.
Cathy Cathy schrieb am 15/07/2014 um 22:39:
The morning with our Greeter, Yvonne, was one of the best we experienced on our trip to Munich/Germany. She was informative, down to earth and just a delight. She showed us around the area close to our hotel so that we could explore it later at our leisure. On this day we were also joined by another lady, so sorry cannot remember her name, who was going to become a Greeter. She was also very informed , extremely nice and also helpful. She will be an asset. She took us over to the English Garden to show us the surfers. A big THANK YOU to both of these lovely ladies for a memorable time in Munich.

Comments are closed.